Ο πιο σίγουρος τρόπος να λήξει
ο πόλεμος είναι να ηττηθείς
 
 

Όχι άλλα δάκρυα, κύριε Τσιόδρα…

22 Μαρτίου 2020

Και κλείστε το βιβλίο του Μαρκές, κύριε Χαρδαλιά!

Γράψαμε προχθές για την καθημερινή επίσημη ενημέρωσή μας
από την πολιτική (και την επιστημονική, αν μπορεί να ειπωθεί έτσι) εξουσία για την πανδημία. Και πώς κατά τη γνώμη μας οφείλουν να
την διαχειρίζονται, ώστε αυτή να έχει αποτέλεσμα στη συμπεριφορά και την προφύλαξη των πολιτών από τον ιό και να μην καταντάει επικοινωνιακή οπερέτα.

Χθες η ενημέρωση που έγινε από τους αρμοδίους, συγνώμη για την έκφραση τις στιγμές που ζούμε, έδωσε ρεσιτάλ! Ποιητικού μελοδράματος, λογοτεχνίας, φιλοσοφίας και μαύρου χιούμορ. Με αποτέλεσμα να χαθεί το μέτρο και η ουσία, τί ακριβώς ειπώθηκε, για τα στοιχεία, την εξέλιξη και την περαιτέρω αντιμετώπιση της πανδημίας.

Και στο διαδίκτυο και στα τηλεφωνήματά μας, αφού δεν μπορούμε διά ζώσης, να συζητιέται αν ο κύριος Τσιόδρας παράφρασε τον αισθαντικό ποιητή μας ή επικαλέστηκε με λυγμό τον σεβασμό μας προς τους ηλικιωμένους.
Για να μας συγκινήσει, να μη δραπετεύουμε από τον ιό (και να τον μεταφέρουμε) με τα αυτοκίνητά μας, αντί να εισηγηθεί στην πολιτική εξουσία τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων προς τις εξόδους των πόλεων και τις παραλίες. Αν, όπως έλεγε και ξαναέλεγε, «δεν είναι αδυναμία, αλλά προετοιμασία για τα χειρότερα».

Να συζητάμε αν οι γιατροί μας θα διαλέγουν ποιούς θα σώσουν, τους ηλικιωμένους μας ή τους νεώτερους, επειδή κάποιοι ανεγκέφαλοι στο διαδίκτυο (και ο επιστήμονας φίλος του κυρίου Τσιόδρα) έχουν την άποψη πώς «πολύ φασαρία κάνουμε για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας που έχουν ήδη βεβαρυμένο ιατρικό ιστορικό». Γιατί, πρόκειται να τεθεί τέτοιο δίλημμα; Ας δεχθούμε λοιπόν πως επρόκειτο για φιλοσοφική παρέκκλιση της χθεσινής ενημέρωσης περί «ωφελιμισμού» και «ντετερμινισμού», όπως σωστά παρατήρησε μια τοπική ιστοσελίδα (Arkadia938.gr) παραπέμποντάς μας να διαβάσουμε Τζέρεμυ Μπένθαμ και Τζων Στιούαρτ Μιλ!

Ο κύριος Χαρδαλιάς, για να μας συγκινήσει και αυτός, αντί να κινήσει τους μηχανισμούς της εξουσίας τώρα
που είναι άκρως απαραίτητο (ή δεν είναι;), επικαλέστηκε τον Μαρκές. Και το «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου», καταλήγοντας σε μια μακάβρια λογοτεχνική περιγραφή. Συσχέτισε το κομβόι των «ρέο» με τα φέρετρα στην Ιταλία με τις ουρές των αυτοκινήτων στα διόδια των Αφιδνών και της Ελευσίνας! Το μαύρο χιούμορ του κυρίου Χαρδαλιά έγινε κατάμαυρο όταν είπε πως η Ιταλία πριν από 24 μέρες είχε 35 νεκρούς και κάπου 300 κρούσματα. Θεός φυλάξει! την Ελλάδα μετά από 24 ημέρες…

Σοβαρά τώρα. Το να μελοδραματοποιείς ή να διεκτραγωδείς μια κατάσταση που θα επισυμβεί χωρίς να κάνεις κάτι δραστικό, υπερβαίνει κάθε ανθρώπινη λογική και αβελτηρία. Και αν βέβαια είσαι απλός πολίτης θα υποστείς τις συνέπειες σε ατομικό πλαίσιο. Εφ’ όσον δεν αντιμετωπίσεις διοικητικά μέτρα ως απόρροια των συνεπειών στον κοινωνικό σου περίγυρο. Αλλιώς θα «καταδικαστείς» ή θα λοιδωρηθείς για «έλλειψη ατομικής ευθύνης».

Αν όμως είσαι κράτος, το υποτιθέμενα πιο έλλογο ιστορικό και κοινωνικό ὄν, τότε είναι εντελώς παράλογο και επικίνδυνο να συγχέεις την ηθική και την ηθικολογία ή το συναίσθημα με τον πολιτικό λόγο και την πολιτική πρακτική. Αυτό καθόλου δεν σημαίνει πως επιτρέπεται στο κράτος (και σε κάθε μορφή εξουσίας) να αγνοεί
τους ηθικούς κανόνες ή να επιδεικνύει απάνθρωπο πρόσωπο.

Ποιός όμως θα αναλάβει τώρα την πραγματική, την αποφασιστική ευθύνη;

«Την τελευταία λέξη δεν θα την έχει ο θάνατος», παράφρασε τον Ελύτη ο κύριος Τσιόδρας και αυτό έχει
μια δόση αλήθειας. Γιατί, να παραφράσουμε κι εμείς μια «αθυρόστομη» λαϊκή παροιμία, «μπροστά θερίζει
ο θάνατος και πίσω σπέρνει ο άνθρωπος».

Να τ’ αφήσουμε δηλαδή έτσι και ό,τι γίνει;

ΤΡ.
ΣΧΟΛΙA 10
  1. Αυτή την Κυριακή ο κ. Τσιόδρας βρέθηκε στη Θεία Λειτουργία της Σταυροπροσκυνήσεως, στον Ιερό Ναό Αναστάσεως του Χριστού Σπάτων, χωρίς την παρουσία πιστών, έπειτα από σχετική κυβερνητική απόφαση
    για την αποτροπή εξάπλωσης του κορωνοϊού (Protothema.gr).

  2. Ο κ. Χαρδαλιάς ευχαρίστησε έτσι τον πρωθυπουργό του που τον έκανε υπουργό, που είπε πως «η Ιταλία δεν έχει φέρετρα να θάψει τους νεκρούς της» και δεν ζήτησε ακόμη συγνώμη.

  3. Ο Μαρκές έγραψε και το «Έρωτας στα χρόνια της χολέρας» (μουσική υπόκρουση, Benedetto Marcello, «Requiem»). Οι αριθμοί στην Ιταλία, μέχρι προχτές 18 νεκροί γιατροί, νέοι θάνατοι χτες βράδυ 793, από τους οποίους μόνο στη Λομβαρδία 564, άλλη μία νεκρική πομπή στρατιωτικών οχημάτων με 40 φέρετρα. Οι ΜΕΘ εκρήγνυνται, στους αναπνευστήρες οι γιατροί βάζουν δυο δυο τους ασθενείς, η Πολιτική Προστασία έκανε έκκληση για 300 εθελοντές γιατρούς που θα καλύψουν τις ανάγκες των νοσοκομείων του Βορρά και μέχρι χτες βράδυ είχαν απαντήσει 7.500, στο μεταξύ παρόμοια κατάσταση επικρατεί στην Ισπανία.
    Εμείς έχουμε την ατυχία εν καιρώ επιδημίας να κυβερνιόμαστε από απάνθρωπους που βρίσκουν την ευκαιρία να τσιμεντάρουν την εξουσία τους πατώντας κυριολεκτικά πάνω σε πτώματα. Συνεχίζω να μην ανησυχώ για τον ιό, δεν τον θεωρώ θανατηφόρο, γίνεται όμως (θανατηφόρος και) καταστροφικός για τις δομές της δημόσιας υγείας.
    Ας κλείσω αισιόδοξα. Η επιδημία είναι μια καλή ευκαιρία για να γίνουμε άνθρωποι.

    1. «Η επιδημία είναι μια καλή ευκαιρία για να γίνουμε άνθρωποι». Να «ωριμάσουμε», συμφωνείς δηλαδή με τον Ράμφο και τον Μπέζο;

      1. Η επιδημία είναι μια καλή ευκαιρία για να ξαναβρούμε την ανθρωπιά, να πονάμε μαζί με τον άνθρωπο που πεθαίνει μόνος του στη ΜΕΘ και τον συγγενή του που δεν μπορεί να του παρασταθεί τις τελευταίες του στιγμές, να νιώθουμε τον άλλο. Αν αυτό το λένε ωριμότητα οι επώνυμοι (Μπέζος που δεν ξέρω ποιός είναι και Ράμφος) δεν με αφορά. Και ούτε έχω σκοπό να μάθω τί ακριβώς είπαν για να δω αν συμφωνούν με μένα.

      2. Επειδή συχαίνομαι να με τσουβαλιάζουν, πήγα κι έψαξα στο διαδίκτυο γι’ αυτόν τον Μπέζο. Έπεσα πάνω σε μια ανάρτηση κάποιου Γιάννη Μπέζου που είπε ότι είναι ευκαιρία να ωριμάσουμε. Ακριβώς όπως υποψιαζόμουν, τσουβάλιασμα. Με ό,τι χειρότερο κυκλοφορεί στην πιάτσα, έλληνα ηθοποιό. Φχαριστώ, δεν είμαι της κατηγορίας του. Για τον Ράμφο τέλος, δεν σου λέω τί ιδέα έχω.

  4. Διάβασα τώρα σε τοπική ιστοσελίδα πως ο κ. Τσιόδρας είναι συμπατριώτης μας από το Νεοχώρι εδώ δίπλα. Να είναι καλά ο άνθρωπος και του ευχόμαστε καλή επιτυχία, για το καλό μας.

  5. Πάλι για την επικοινωνία μιλάτε και όχι για την ουσία. Πώς να περιορίσουμε τον ιό πρώτα από επιστημονικής και υγειονομικής πλευράς.

    1. Τα είπαμε την προηγούμενη φορά και δεν είμαστε επαΐοντες επ’ αυτού, ό,τι ακούμε όπως κι εσείς. Περισσότερα τεστ και σε νεώτερους ανθρώπους, ειδικός εξοπλισμός και στελέχωση των δημοσίων μονάδων υγείας και όλα τα σχετικά. Αν όπως είπαμε δεν χάνουμε το μέτρο και την ουσία.
      Με την ευκαιρία, τί λέγαμε παραπάνω; Για «ελλειμματική ευθύνη των πολιτών» μίλησε μόλις ο πρωθυπουργός.

    2. Τι εννοείς όταν λες ότι μιλάμε για την επικοινωνία; Και ποια είναι η ουσία; Αν μιλήσω για την ουσία (έτσι όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι) τί θα γίνει; Θα λάβει υπόψη του ο Τσιόδρας τα λόγια μου, θα αρχίσει να δρα επιστημονικά και όχι σύμφωνα με τις εντολές της πολιτικής εξουσίας; Έχεις επιστημονικές προτάσεις για τον περιορισμό της επιδημίας και του αριθμού των θυμάτων; Και πότε πιστεύεις ότι τα μέτρα που ανακοινώνονται (αυτό δεν είναι επικοινωνία;) θα αρχίσουν να δίνουν αποτελέσματα; Επιστημονικά, επιδημιολογικά, στέκει η υποκαταγραφή των περιστατικών; Πόσο αξιόπιστα στοιχεία δίνουμε στον ΠΟΥ; Τα δημόσια νοσοκομεία θα μπορέσουν σε λίγες μέρες να αντέξουν το φορτίο όταν τώρα δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό; Οι νοσοκομειακοί κάνουν επικοινωνία όταν μιλάνε για ελλείψεις; Ο Άδωνις, υποθέτω, δεν κάνει επικοινωνία όταν από τις αρχές της εβδομάδας διακηρύσσει ότι υπάρχει επάρκεια στην αγορά. Οι υπεύθυνοι στα σουπερμάρκετ κρύβουν το οινόπνευμα, τη χλωρίνη, τα αντισηπτικά, για αντιπολιτευτικούς λόγους, σωστά; Το ίδιο και οι φαρμακοποιοί με τις μάσκες. Ευτυχώς κυβερνά με σιδηρά πυγμή ο Κούλης και θα μας σώσει από τον ιό και τους ανθέλληνες φαρμακοποιούς και υπεύθυνους των σουπερμάρκετ.

Το σχόλιό σας...

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν δημοσιεύεται.