Ο πιο σίγουρος τρόπος να λήξει
ο πόλεμος είναι να ηττηθείς
 
 

«Μία αμιγώς ελληνική επένδυση»…

18 Μαΐου 2020

Στις 12 Φεβρουαρίου τού 2020 και ενώ η πανδημία έκρουε τις ελληνικές θύρες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τίμησε με την παρουσία του την παραλαβή τών πρώτων Αirbus που έχει παραγγείλει η Aegean. «Γιορτάζουμε μία αμιγώς ελληνική και 100% ελληνική επένδυση», είπε εκεί με εθνική υπερηφάνεια και βερμπαλισμό ο κύριος Μητσοτάκης.

Ο «εθνικός» ιδιωτικός αερομεταφορέας, με το που θα ’ρχόταν ή ήρθε η Νέα Δημοκρατία στα πράγματα, είπε ν’ ανοίξει πλατύτερα τα φτερά του. Είχε ήδη παραγγείλει τριάντα (30) μεγάλα αεροπλάνα, Αirbus, τα οποία ανέβασε σε σαράντα έξι (46) Στο κάτω κάτω (δυστυχώς πολύ πιο κάτω!), αν συνέβαινε κανένα ατύχημα, όχι αεροπορικό, «επίγειο», θα είχε «απαντοχή»… 

Αυτή, η «αμιγώς ελληνική επένδυση» κατά τον κύριο Μητσοτάκη, έφτασε τελικά τα 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια, καν ευρώ, δεν θυμόμαστε τώρα, δεν απέχουν και πολύ. Στις 31 Δεκεμβρίου τού 2019 τα συνολικά ταμειακά απο­θέματα της εταιρείας ήσαν 516 εκατομμύρια ευρώ· μάλιστα, το προηγούμενο διάστημα δεν διένειμε μέρισμα στους μετόχους της, για να έχει ένα μαξιλάρι ρευστότητας… Αλλ’ αυτό σε καλούς καπιταλιστικούς καιρούς δεν λέει και πολλά, έτσι γίνονται οι δουλειές· και υπήρχε η «εγγύηση» του «φίλου».

Και τώρα, τί προορίζεται να γίνει με την Aegean; Από ’κει που θα πετούσε σε 40 χώρες και 155 προορισμούς… Πρόκειται για μαύρο χιούμορ, αλλά ό,τι «τίμησε με την παρουσία του» ο υιός Μητσοτάκης στους οκτώ μήνες που πρόλαβε να κυβερνήσει μόνος του, με την έλευση του κορονοϊού (με τον οποίο πλέον συγκυβερνά), το πήρε ο διάλος! Ευτυχώς γι’ αυτόν ο διάλος πήρε τη μορφή τού κορονοϊού· και όχι (ακόμα…) τη δική του. Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στην Aegean.

Δεν ξέρουμε αν και πόσα έχει πάρει ήδη η Aegean για να καλύψει τις ζημιές της από την πανδημία· το απόγευμα θ’ ακούσουμε λεπτομέρειες. Πάντως ζητά να καλύψει μέρος τού μισθολογικού κόστους, φυσικά με ευέλικτες μορφές απασχόλησης (αναστολή εργασίας ή εκ περιτροπής εργασία), από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμ­ματα στήριξης της απασχόλησης· που έχουν αυτό το ωραίο ακρωνύμιο, SURE! Για να είναι sure ο εργοδότης…

Η καλή και φίλη κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει ένα ακόμη αίτημα της αεροπορικής εταιρείας που είναι η «επιδότηση θέσης» για το διάστημα της δίμηνης καραντίνας, χωρίς να αποκλείεται η συνέχισή της. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο τής «επιδότησης θέσης» αναμένεται να θεσμοθετηθεί τις επόμενες ημέρες, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου φυσικά. Δεν λέμε, κάτι πρέπει να γίνει και με την Aegean, αλλά…

Προσγειώσανε οριστικά τον «ιστορικό» εθνικό αερομεταφορέα μοιράζοντας τις ζημίες του, τώρα σκέφτονται να «απογειώσουν» τον ιδιωτικό «εθνικό» αερομεταφορέα μοιράζοντας τα χρέη του! Πού μοίρασαν τις ζημίες τής Ολυμπιακής και πού θα μοιράσουν τα χρέη τής Aegean; Στους έλληνες πολίτες - «επενδυτές» φυσικά! Πού ίσως να μη μπορούν να ταξιδέψουν πλέον μ’ αεροπλάνο… Άλλωστε πρόκειται για μια «αμιγώς ελληνική επένδυση», ποιοί να την πληρώσουν; Ο Βασιλάκης και ο Μητσοτάκης;

ΤΡ.
ΣΧΟΛΙA 2
  1. 400 εκατομμύρια, ούτε λίγα ούτε πολλά, είπε το απόγευμα ο Βασιλάκης πως θα χρειαστεί από το κράτος, εκτός από όσα αναφέρετε στην ανάρτηση. Προς το παρόν… Να τα «επενδύσουμε», τί λέτε;

  2. Η Aegean δεν ήταν που έτρεχε στην Ευρώπη κατηγορώντας το κράτος ότι επιδοτεί την Ολυμπιακή; Η Ολυμπιακή τουλάχιστον μας πήγαινε στα νησιά μας… Η Aegean δεν ήταν, ως προχθες, που σε όποιον προορισμό δεν είχε ανταγωνιστή και όχι μόνο, μας πουλούσε πανάκριβα εισιτήρια; Έχει ο καιρός γυρίσματα. Ούτε δραχμή! Όχι ευρώ…

Το σχόλιό σας...

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν δημοσιεύεται.